معرفی فیلمهای ترسناک
معرفی فیلمهای ترسناک

معرفی فیلمهای ترسناک

سینمای وحشت

Begotten

مولود 

1990

E. Elias Merhige

نگاه کلی

 اگر راستش را بخواهید زیاد نمی خواهم وارد مباحث این فیلم  شوم چون مثلا اگر همین آغاز فیلم را بخواهم تشریح کنم ممکنست کلی انگ بهم وارد شود و تازه ازتفسیر خود ، حتی خودم نیز هنگ کنم  این یک فیلم نیست این یک کابوس واقعیست نه  به خاطراینکه حتمی شما از فیلم خواهید ترسید  (البته فضایش ترسناکتر از چیزیست که فکرش را بکنید همان سکوت نیم بندش  اعصاب و روان شما  را بهم می ریزد ) بلکه وجود  تصاویری سرد و نیمه گنگ بی هیچ تعارفی می توانم بگویم  تفسیرش همان   کابوس هست  این اولین فیلمیست که نمیتوانم  از داستانش چیزی بگویم اصلا داستان  قابل تعریفی ندارد حتی یک دیالو گ هم در فیلم نمی شنوید  و فقط تصاویری  انتزاعی و سورئال  برداشتی ذهن کارگردان  از   خدا و انسان و آفرینش و تولد  و حیات  (که احتمالا برداشتی از یک کتاب فلسفیست) آمیخته با فضایی سرد    در جلوی چشمان شما رژه می رود  و خیلی باید صبور و خط تحملتان  بالا باشد که از یک همچین فیلمی بتوانید برداشتهایی داشته باشید که ممکن است  این برداشتها احیانا درست یا نادرست  باشد 

  این فیلم را با فیلمی مثل کله پاک کن مقایسه می کنند اما این مقایسه هم از نظر من  کاملا  قابل بحث نیست فیلم عجیب تر   از این حرفاست  ..... این فیلم واقعن دیدنی نیست فقط برای افرادی که کله خرابی دارند و حوصله و صبر و تحمل  زیاد دارند و از هر حرکت شخصیتها یک صفحه می توانند برداشت داشته باشند  توصیه می شود در غیر این صورت سطل آشغالی برای فیلم درنظر بگیرید 

پی نوشت

 

1- با این حال و احوال درب و داغونم  نشستم  این فیلم هم نگاه کردم  حال  اون بدبخت اول فیلم  رو شبیه حال و زار خودم دیدم  البته اون  حالش  خیلی خیلی بدتر از من  بود  به خودم امیدوار شدم  

2- ببخشید اگه پست قبلی رو نوشتم اما حذف کردم با اینکه حالم بهتر نشده  اما نخواستم بیشتر از این کسی رو بخاطر احوال خودم  ناراحت کنم  البته شاید اگه لازم شد دوباره پست قبلی  رو برگردوندم فعلا لزومی نمی بینم 

3- .................................

4 - این فیلم یک فیلم نیست اگه هست یک فیلم معمولی نیست  این امتیازم چیزیه که   فکر کنم  برای این فیلم مناسبه نمی دونم تا چه حد عادلانه باشه

امتیاز

4.5 از 10



نظرات 2 + ارسال نظر
محسن جمعه 2 تیر 1402 ساعت 03:39

این فیلم جزء فلسفی ترین فیلم هایی که دیدم . نمی دونم امتیاز که گرفته درسته یا نه ولی اون کسی که اول فیلم خودشو می کشه خداست و زمان که در موقع خودکشی ایستاده و زنی که بیرون میاد مادر زمین هستش که خیلی ها میترا یا حتی مریم توصیفش می کنن .اون بچه ناقص هم خیلی ها عیسی مسیح توصیفش می کنن که به نظر من اون خود انسان ناقص . ولی بیشتر به روایت بابل برمیگرده و خلقت انسان که از گوشت خدایی که در زمین کوبیده شده سبز شده..
و.

qazal یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 19:06

سلام :)
داداش بیماری خاصی گرفتی یا دچار مشکل روحی شدی.....؟
درهر صورت امیدوارم هرچه زودتر بهتر و بهتر بشی.....

اول جسمی بود بعد روحی بهش اضافه شد .... ولی خوبیش اینکه آدم به درداش عادت می کنه ..... ممنون از احوال پرسی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد